FAQ

Co to za witryna?

To witryna nazwana Field Rumors, dotycząca gry RPG o tej samej nazwie utrzymanej w uniwersum Fundacji SCP.

Robicie grę RPG o Fundacji?

Tak, dokładnie to powiedziałem.

Jak mogę dołączyć?

Na pasku bocznym jest duży guzik "Dołącz", tam znajdziesz to, czego poszukujesz.

Chciałbym dołączyć, ale…

Ok, stop. Jakbyś chciał, to byś dołączył. Sesje są tak prowadzone, mechanika jest tak prosta, a forma tak stworzona, by każdy chętny mógł brać udział. Nigdy nie grałeś w RPG? Poradniki podpowiedzą co i jak. Nie masz dużo czasu? Sesje są elastyczne i dość rzadko, zarówno codzienni gracze, jak i weekendowi będą się dobrze bawić. Nie wiesz, czy to dla Ciebie? Przyjdź na sesję, poobserwuj jak to wygląda. Nie wiesz, czy sobie poradzisz? Poradzisz sobie, tak długo jak będziesz chciał. Twoje wymówki są nieskuteczne.

Czy muszę być użytkownikiem SCP, aby tutaj dołączyć?

W żadnym wypadku. Znajomość uniwersum jest mile widziana, ale wierzę, że uda Ci się i bez tego skutecznie bawić. Field Rumors jedynie bazuje na Fundacji SCP, nie ma z nią żadnego rzeczowego związku.

Chciałbym zagrać, ale nie mam postaci.

To nie pytanie, ale niech będzie: obserwuj zatem, kiedy są sesje testowe: na nich nie są wymagane postaci ani szczegółowa znajomość systemu: służą właśnie wgraniu się w RP.

Co to znaczy GM, RP i inne?

To skróty używane przez graczy i administrację, najpopularniejsze to:

  • GM/MG: GameMaster lub MistrzGry, oznacza osobę prowadzącą zabawę. Jego słowo jest prawem podczas sesji, i pilnuje, aby każdy się dobrze bawił, dostarczając graczom rozrywki.
  • PG: Postać Gracza, czyli postać, którą gracz steruje podczas sesji.
  • Soft/hard: to określenie rodzaju prowadzonej sesji. Soft polega na luźnym, bezpiecznym odgrywaniu roli, podczas którego można się uczyć RP'owania czy mechaniki. Taki trening. Hard to poważna rozgrywka, podczas której zmyślona krew leje się gęsto: tam GM nie wybacza błędów, gracze muszą bezbłędnie odgrywać swoje postaci, a sama sesja jest przeniesieniem się do uniwersum, niż marnym rzutem kośćmi.
  • RP: od RolePlay, czyli odgrywanie roli: fabularne pisanie jakoby byśmy byli danymi postaciami.
  • PD: punkty doświadczenia, czyli waluta za którą ulepszamy postać.

Nie podoba mi się moja postać, czy mogę stworzyć inną?

Oczywiście, obecnie nie ma limitu postaci: twórz do woli i dowolnie graj tymi, którymi w danym momencie chcesz.

Ojoj

To też nie pytanie, ale wiem co oznacza: Twoja postać została zabita. Nie przejmuj się, możesz stworzyć zastępstwo na jej miejsce, odziedziczając część zebranego PD i ekwipunku. Zawsze to osłodzi gorycz, jednak pamiętaj: śmierć jest śmierć, Twoja postać nie wróci już nigdy do gry. Czas na przygody nowej.

Co się stanie, jeśli opuszczę sesję/ nie zjawię się na niej?

Przy pierwszej sytuacji, nic poważnego. Oczywiście, nie jest to przyjemne wydarzenie, jednak trzeba sobie radzić z tym, co mamy: Twoja postać będzie zadbana fabularnie (zemdleje, ucieknie czy podobne), i jej los może leżeć w rękach innych graczy. Kolejne takie sytuacje zwrócą jednak uwagę GM'ów, i mogą być mniej przychylni. Jeżeli musisz opuścić sesję, zrób to fabularnie. Jak się nudzisz, postaraj się wytrwać do końca. Nie tylko Ty się bawisz.

Jak mogę zostać GM'em/ administracją?

Z pewnością nie prosząc/ pytając o to. To dobry sposób aby nie otrzymać tej funkcji. Zamiast tego pokaż, że się nadajesz: dobrze prowadź postać, przedstawiaj ciekawe propozycje, bądź sumienny i zachowuj się w porządku: zwrócisz tym uwagę odpowiednich osób, a to dobra droga do zdobycia upragnionej funkcji.

Mam taki fajny pomysł, i…

Zapraszam.

Chciałbym pomóc w…

To super, patrz punkt wyżej!

Skąd wiesz, że to najczęściej zadawane pytania?

Nie wię xD

Lista może być rozszerzana o przyszłe pytania.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License