Jak Skutecznie Stworzyć Postać
wip-FR.png

Tworzenie postaci jest najbardziej podstawowym, ale i jednym z najważniejszych etapów uczestniczenia w każdym RPG.

Powyższa zasada przyświeca temu poradnikowi i jednocześnie jest sensem jego istnienia. Chciałbym Wam pomóc przebrnąć przez ten etap, zarówno pod względami merytorycznymi jak i technicznymi. Więc, jeśli będziecie uprzejmi, to zacznijmy.

Zasada numer jeden.

Przed utworzeniem karty postaci postaraj się utworzyć kartę gracza. Dużo osób pierwotnie skupia się na samej postaci, nierzadko ignorując karty gracza. Spójrz na to przez pryzmat komputerowego MMO- naturalne jest, że najpierw zakładamy konto na serwerze gry, a dopiero potem zakładasz swoją postać. Tak samo jest tutaj, najpierw zakładamy karty gracza, a potem karty postaci.

Jako, że to jest część tworzenia postaci (bardziej lub mniej) to wyjaśnię również tutaj ten proces. Zacznijmy od szablonu:

Nick:

Funkcja:

Postacie:

Preferowane terminy:

Przebyte sesje:

Suma zebranych PD:

Styl RP:

Pozostałe:

Na dedykowanej podstronie (przypominam: http://scp-pl-field-rumors.wikidot.com/gracze ) znajdziecie dokładne wyjaśnienie tego, co dane punkty opisują. Wypełnienie ich zajmuje jedynie chwilę, ale bardzo pomaga to nie tylko GM, ale i pozostałym graczom dobierać terminy sesji tak, aby każdemu odpowiadało. Chciałbym też zauważyć w tym miejscu, że karty gracza są pod pieczą graczy, nie zaś, w przeciwieństwie do kart postaci, GM: gracze sami wypełniają znajdujące się tam informacje, jak również aktualizują je.

Pamiętaj też, że zawsze możesz skontaktować się z GM czy administracją, jeśli masz problemy, sugestie czy wątpliwości w tych sprawach. Skoro to jest jasne, miejmy nadzieję, przejdźmy dalej.

Zasada numer dwa.

Merytoryczne tworzenie postaci. Pod tym terminem rozumie się stworzenie postaci "w głowie", wytworzenie jej historii czy fabuły. Dzięki temu łatwiej będzie nam dodać do niej "liczby", czyli dane cechy czy umiejętności.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License