Uniwersum
wip-FR.png

Sytuacja SCP-PL-RPG (nazwa też jest robocza) dzieje się na przedmieściach Warszawy, czas teraźniejszy. Gracze wcielają się w rolę nowych pracowników, którzy stanowią uzupełnienie po incydencie "Kryptografia". Akcja dzieje się w teraźniejszych czasach, wszelkie wydarzenia ze świata rzeczywistego mają odzwierciedlenie w uniwersum.

Fundacja w grze jest typową Fundacją: zimna, tajemnicza i potężna organizacja, pełna znudzonych doktorów, głośnych wojskowych i wystraszonych D. Organizacje jak GOC czy WM sp. z. o. o. jak najbardziej istnieją na rynku, jednak pojawia się nowe zagrożenie, które bezpośrednio wynika z powyższego incydentu: pojawiła się organizacja "Kryptografia", złożona głownie z pracowników Fundacji, którzy informują świat cywilny o anomaliach. Każda z postaci graczy, w większym lub mniejszym sensie otrzymała transfer/ umowę właśnie z tego powodu. Stąd PG muszą być nastawione na działanie polowe.

Pracownicy Fundacji w większej części mieszkają w wydzielonych mieszkaniach, poza samą placówką. Centrum akcji Fundacji w rejonie jest Ośrodek 13: skupiający głownie anomalie rodzaju humanoidalnego, o niskim stopniu anomalności i indywidualności. Wilkołaki, wampiry, niewidzialni ludzie, nieśmiertelni ludzie czy super-bohaterowie, wszystko znajdzie tam miejsce. Ośrodek jest wbrew pozorom nieduży, większą część jego powierzchni zajmują przeciążone cele i pokoje testowe.

Środki amnezyjne czy nowoczesna technika Fundacji są ograniczone, GM będzie na bieżąco informował (pod postacią dokumentów czy rozmów) co i jak działa. Podobnie z postaciami niezależnymi: PG są nowymi, nieobeznanymi pracownikami (nawet jeśli mają 50 lat i są weteranami: nigdy nie pracowali na danym polu ani w tym miejscu), nie znają nikogo, nie wiedzą co i jak.

Ważniejszymi punktami i wydarzeniami w okolicy, poza Kryptografami, jest anomalny, niezidentyfikowany humanoid zwany "Znachorem": podejrzewa się zdolności zakrzywiania rzeczywistości. Sama Warszawa jest poza jurysdykcją Ośrodka, akcja toczy się bezpośrednio w okolicach. Wywiad donosi o zwiększonej aktywności anomalnych grup anarchistycznych i chaotycznych, jednak nie są to potwierdzone dane. Sam personel jest wstrząśnięty wydarzeniem Kryptografii, jak również Fundacja pracuje na najwyższych obrotach, aby stanowić opór dla dekonspiracji.

wip
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License